GO.BEYOND Industrial Machinery & Components
Verhoog de efficiëntie in de volledige supply chain en after market service aan alle klanten
Onze GO.BEYOND Industrial Machinery & Components oplossing ondersteunt de maakindustrie in het worden van een intelligent enterprise. Opkomende digitale tools en technologieën verhogen de efficiëntie van R&D tot logistiek, productie en operaties. Bied je klanten een custom made experience door volledige batch-traceerbaarheid, compliancy en een verbeterde zichtbaarheid van de volledige supply chain.
GO.BEYOND Industrial Machinery & Components in het kort
In de huidige digitale economie stimuleren intelligente technologieën en geïntegreerde bedrijfsprocessen de digitale transformatie. Ben jij een industrieel machinebedrijf? Dan ondersteunen en helpen wij jou om een intelligent enterprise te worden! GO.BEYOND IM&C is onze vooraf geconfigureerde en gecertificeerde SAP-oplossing gebaseerd op best practices en oplossingen vanuit onze ervaring en expertise binnen deze sector. GO.BEYOND IM&C is gebaseerd op het SAP Intelligent Enterprise Framework, een reeks intelligente bedrijfstoepassingen die gebruikmaken van intelligente technologieën.
- Samenwerkend product- en configuratieontwerp
- Portfolio en projectmanagement
- Geavanceerd magazijnbeheer
- Productieplanning, planning & uitvoering 4.0
- Traceerbaarheid van batches en serienummers
- Engineer-to-order en productconfiguratie
- Op gebruik gebaseerde facturering en inkomstenbeheer
- Vraaggestuurde MRP
- Klant installatieprojecten
- Kwaliteitsmanagement
- Voorspellende analyse
- Automatische procesautomatisering
- Handel
- Planning en uitvoering van klantenservice
- Ondersteunende diensten (aankoop, verkoop, financiën, ...)
De dagen waarop de waardepropositie van industriële productie relatief eenvoudig was: industriële fabrikanten maakten producten en leverden ze, zijn voorbij. Nu houdt de taak van een industriële fabrikant niet op bij het leveren van de producten. Gedreven door een steeds veeleisender wordende klant, de invoering van the Internet of Things (IoT) en de opkomende kracht van machine learning en kunstmatige intelligentie, ontwikkelen industriële fabrikanten nieuwe mogelijkheden om enorme hoeveelheden gegevens te volgen die door duizenden apparaten worden gegenereerd. De service wordt aangepast naar de omstandigheden en er wordt altijd realtime, always-on en aanpasbaar gereageerd. Kortom, alleen een uitstekend product maken is niet meer voldoende. Als industrieel fabrikant moet je met je klanten kunnen samenwerken, van ontdekking tot ontwerp, service en nog veel meer.
Waarom nu?
Omdat klanten service eisen terwijl ze hun eigen transformatie naar volledig digitale serviceproviders ondergaan. Hun klanten eisen hetzelfde van hen. Het resultaat is een grootschalige verandering in de manier waarop industriële fabrikanten klanten moeten benaderen en ermee moeten omgaan om een optimale ervaring te garanderen bij elk klant interactie punt. De weg vooruit is duidelijk - en complex. Het vereist een scherp bewustzijn van externe krachten en een scherpe focus op interne strategische prioriteiten. Extern wordt de wereld geconfronteerd met enorme sociale, economische en ecologische uitdagingen die beloven het industriële landschap opnieuw vorm te geven. Tegelijkertijd stijgen de verwachtingen van de klant, biedt de digitale transformatie organisatorische uitdagingen, komt de concurrentie uit onverwachte hoek en vereist de globalisering van markten en talent nieuwe niveaus van flexibiliteit.
Succesvolle bedrijven focussen op vijf strategische prioriteiten:
- Wees klantgericht
- Serveer het segment van één
- Omarm digitale slimme producten en oplossingen
- Implementeer de digitale supply chain en smart factory
- Ontwikkel op service gebaseerde bedrijfsmodellen
Verwacht wordt dat tegen 2025 meer dan de helft van de inkomsten van industriële fabrikanten uit diensten zal komen. Deze diensten worden overal ter wereld geleverd en zijn gebaseerd op zeer op maat gemaakte, gedigitaliseerde producten. Ze zullen alles omvatten, van eenvoudige break-fix-services tot de meer complexe result-as-a-service-modellen en het genereren van inkomsten met gegevensactiva. De bedrijven die het concept van de intelligente onderneming in de belevingseconomie volledig omarmen - dat wil zeggen bedrijven die voorheen silos-processen, intelligente technologieën en real-world datadraden van klant- en werknemerservaringen met elkaar kunnen verweven - zullen het voortouw nemen.
Deze bedrijven zullen geïntegreerde, geautomatiseerde processen uitvoeren die transparant zijn en verbonden zijn met de echte wereld. Ze praten met machines in de fabriek, chatten met de producten die ze maken, communiceren met mensen en zijn zich bewust van het verkeer, het weer en de meningen en feedback van klanten. Door deze verbinding met de echte wereld kunnen bedrijfsprocessen autonoom slimme beslissingen nemen. Ze anticiperen op problemen en lossen ze creatief op - voordat iemand het merkt. Automatisering van deze beslissingen zal mensen herhalend werk uit handen nemen en hen in staat stellen zich te concentreren op taken met een hoge impact.
Kortom, de winnaars zijn de meest klantgerichte bedrijven. Zij zullen zich inzetten voor hun eigen digitale transformatie om de transformatie van hun klanten mogelijk te maken. Het zijn voorstanders van een radicale verandering in het bedrijfsmodel door na te denken over levensduur, prestaties en gebruik - net als hun klanten.
Opkomende digitale tools en technologieën bieden de mogelijkheid om de efficiëntie te verhogen van productontwikkeling, receptbeheer tot logistiek en operaties, klanten op maat gemaakte ervaringen te bieden en de zichtbaarheid in de supply chain te verbeteren. Denk aan machine learning, the Internet of Things, geavanceerde analyse, blockchain, conversationele kunstmatige intelligentie en geautomatiseerde procesautomatisering.
Samen met TheValueChain creëer je een intelligent enterprise road map en GO.BEYOND Industrial Machinery & Components implementatieplan - inclusief bewezen best practices en implementatieopties die geoptimaliseerd worden voor continue innovatie met een focus op intelligente resultaten.